CFR Călători profită de lacune legislative şi vinde bilete fără număr, astfel încât pasagerii sunt nevoiţi să călătorească ore întregi în picioare deşi au bilet cu loc. Reclamaţiile clienţilor CFR ţinuţi pe holuri sunt inutile pentru că legea dă voie companiei feroviare să vândă câte tichete vrea.
În preajma Sărbătorilor de iarnă, românii care lucrează în Bucureşti şi studenţii părăsesc Capitala şi pleacă spre Moldova, Ardeal sau Bucovina pentru a-şi petrece acasă vacanţa de Crăciun. În aceste condiţii, trenul este prima opţiune de transport.
„Cele mai aglomerate rute în preajma Sărbătorilor de iarnă sunt cele spre şi dinspre Bucureşti către principalele oraşe din ţară, staţiunile montante de pe Valea Prahovei şi nordul Moldovei", potrivit Corneliei Bolină, purtător de cuvânt la CFR Călători.
Un bilet întreg la Rapidul de Iaşi, de la ora 23.00, costă peste 70 de lei, la clasa a doua, iar durata deplasării depăşeşte cu mult şapte ore dacă se iau în calcul şi întârzierile de rigoare. Chiar dacă nu este deloc ieftină călătoria cu trenul, cei care plătesc biletul nu au nici măcar garanţia unui voiaj civilizat.
„Anul trecut trebuia să plec la Bârlad, la prietena mea, şi am cumpărat bilet de tren de la o agenţie de voiaj. Voiam să plec cu două zile înainte de Crăciun. În momentul în care am ajuns pe peron, m-am speriat. Era extrem de multă lume şi o grămadă de oameni care încercau să se caţere pe geam", povesteşte Bogdan Horga, inginer în Bucureşti.
„Am reuşit să urc până la urmă, dar am fost nevoit să merg o noapte întreagă în picioare, pe coridor, împins din toate părţile de alte persoane în aceeaşi situaţie şi prins între bagaje. Mai mult decât atât, am suportat toată noaptea mirosul de alcool de la cei care consumau bere în neştire. Pentru ca anul acesta să nu se repete povestea, o să-mi fac din timp o rezervare la microbuz", continu