ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei (AMP) condamna, intr-un comunicat remis Mediafax, comportamentul "iresponsabil" al televiziunilor pe parcursul campaniei electorale pentru alegerea presedintelui Romaniei. Potrivit ActiveWatch - AMP, timp de cinci saptamani, televiziunile au promovat "comportamente editoriale discrepante", precum "ignorarea campaniei asumata ca politica editoriala", "mediatizare crispata si sub teroarea legii", "mediatizare agresiva fata de clasa politica" sau "mediatizare agresiva fata de un singur candidat, suport favorabil tuturor celorlalti".
"Pe parcursul campaniilor electorale pentru cele doua tururi de scrutin, televiziunile nu au asigurat un cadru autentic pentru dezbaterea si confruntarea platformelor candidatilor. Agenda publica a fost inlocuita cu agenda electorala a candidatilor «cu sanse» si cu zvonurile vehiculate cu multa vitalitate de staff-urile de campanie. Candidatii, in rarele lor aparitii, au raspuns cu prioritate subiectelor stridente de interes cotidian, platformele electorale ocupand un loc periferic in dezbateri", spune ActiveWatch - AMP.
Totodata, ActiveWatch - AMP spune ca "analiza programelor electorale a fost inlocuita cu analize de discurs, de limbaj non-verbal sau caracterologice", in timp ce "jurnalistii au renuntat sa mai colecteze informatii si s-au limitat la colectarea reactiilor la cald", iar "schimburile agresive de replici dintre participantii la dezbaterile din prime-time au fost ascutite si, nu de putine ori, alimentate chiar de catre jurnalisti".
"Publicul a fost informat constant despre culisele campaniei electorale, in timp ce scena era fie lipsita de candidati, fie aglomerata cu figuri crispate de jurnalisti, politicieni si analisti de casa", sustine ActiveWatch - AMP. In plus, ActiveWatch - AMP spune ca agenda dezbaterilor a fost acceptata "cu prea mare usurin