Locuitorii din judetele cu venituri peste medie cumpara masini din segmentul superior de pret precum Volkswagen, Skoda sau Ford, in timp ce Renault si-a adjudecat regiunile cu salarii mai mici.
In judetele din Transilvania Volkswagen este lider, urmat la mica distanta de Renault, in timp ce in Muntenia liderul incontestabil la importuri este Renault, la fel si in judetele din Moldova in primele zece luni ale acestui an, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
ZF a centralizat datele referitoare la cel mai vandut brand auto in fiecare judet si a luat in calcul doar vanzarile de masini noi din import.
Comparativ cu anul trecut, in judete precum Bacau sau Maramures Renault a preluat pozitia de lider de la Volkswagen. Aceeasi situatie s-a repetat in mai multe judete - marcile din segmentul superior de pret au fost inlocuite cu unele mai accesibile.
"Era de asteptat ca in anumite judete din tara in topul celor mai bine vandute marci Renault sa inlocuiasca Volkswagen datorita preturilor mai mici practicate de catre constructorul francez", spune Nicolae Sorescu, director la Radacini Motors, dealer Opel si Chevrolet.
Ford, cel de-al doilea constructor de pe piata locala s-a mentinut pe prima pozitie a marcilor de import in judetele Timis si Satu Mare.
Pe de alta parte, in Bucuresti cele mai ridicate vanzari le-a avut marca Hyundai, potrivit statisticilor APIA, cu un volum de 6.845 de unitati, urmata de Kia cu 5.004 si Ford cu 3.837 de autoturisme. Spre comparatie, in 2008 Hyundai si Kia nici nu se aflau pe "podium" in Capitala, primele trei pozitii fiind ocupate de Ford, Opel si Skoda.
Din punctul de vedere al vanzarilor totale, in toate judetele cea mai bine vanduta marca a fost Dacia, atat in 2008, cat si in 2009, cu exceptia Brasovului, unde anul trecut constructorul autohton a