Michele Ferrero, proprietarul companiei italiene din industria ciocolatei Ferrero, se detaseaza de ceilalti antreprenori din Peninsula prin discretie si creativitate.
Ritualurile de initiere pentru antreprenorii italieni tipici se desfasoara dupa acelasi tipar. Fie ca este vorba despre Gianni Agnelli, a carui familie detine grupul auto Fiat, sau Silvio Berlusconi, odata ce aduna o avere frumusica, mai intai achizitioneaza un iaht, dupa care un club de fotbal si ulterior iau in primire un ziar si incep sa aiba influenta la nivel politic, scrie Financial Times.
Povestea sta altfel atunci cand vine vorba de Michele Ferrero, omul din spatele imperiului cu acelasi nume din industria ciocolateriei, care a inaintat o oferta tentanta pentru producatorul britanic de dulciuri Cadbury. Considerat cel mai bogat om de afaceri din Italia, cu o avere estimata de revista Forbes la 6,3 mld. euro, el face nota discordanta in peisajul antreprenorial al Peninsulei, dominat de nume precum Agnelli Berlusconi sau Benetton. Ferrero are o unica pasiune: iubeste ciocolata.
Nutella, Tic Tac si Kinder
Ferrero, omul sub a carui conducere au fost lansate pe piata produse precum Nutella, Tic Tac sau ouale de ciocolata Kinder se aseamana in multe privinte cu personajul fictiv Willy Wonka din romanul Charlie si Fabrica de Ciocolata. Se spune ca in laboratorul sau personal situat in nord-vestul Italiei, Ferrero s-a chinuit timp de cinci ani de zile pentru a gasi o metoda prin care sa curbeze foile de napolitana ce intra in componenta bomboanelor Ferrero Rocher.
Pe de alta parte, omul de afaceri a evitat dintotdeauna "salotto buono", traditionalul club elitist al marilor antreprenori italieni. Nu a realizat niciodata nicio achizitie, dar si-a mutat o parte din productie in localitatea belgiana Arlon, intrucat este de parere ca inovatia nu poate fi posibila in orase