Raiffeisen Bank, a patra banca dupa active la jumatatea anului 2009, lanseaza un produs de economisire pentru copii cu o dobanda de 9,5% pe an la lei si 4% la euro, completand astfel lista primelor cinci banci de pe piata, care toate ofera astfel de produse.
Bancile extind lupta pe segmentul de economisire si prin produse speciale de economisire pentru copii si administrate de parinti. Si alte banci, precum ING sau Emporiki Bank, au lansat in aceasta toamna astfel de produse.
Contul Raiffeisen se constituie cu minimum 150 de lei sau 200 de euro, iar plafonul maxim este de 420.000 de lei sau 100.000 de euro. Dobanda se capitalizeaza anual, nu sunt permise retrageri partiale si nu se percep comisioane de constituire, gestionare sau inchidere a contului.
Dobanzile Raiffeisen la acest produs sunt printre cele mai ridicate din piata. Jucatorii mari, precum BCR si BRD, ofera o dobanda semnificativ mai redusa la lei, de maximum 6,5% la lei si de 1,9% la euro, respectiv 8,25% la lei si 3% la euro.
Totodata si Banca Transilvania, focalizata pe segmentul corporate, ofera produse de economisire pentru copii, cu o dobanda anuala de 9,5% la lei si 3,5% la euro.
Acestea insa sunt dobanzi revizuibile. Alte banci au indexate dobanzile pasive la indicatori de piata monetara, astfel incat acestea vor fluctua in functie de evolutia dobanzilor medii din piata interbancara. Volksbank, a treia banca de pe piata dupa valoarea activelor, are in prezent la produsul de economisire pentru copii o dobanda anuala de 9,25% la lei, calculata dupa formula ROBOR la trei luni minus 1,45%, si o dobanda de 2,5% la euro, calculata dupa formula EURIBOR la trei luni plus o marja de 1,75%.
Emporiki, o banca de talie mai mica din sistem, a lansat recent un astfel de produs, doar in lei, cu o dobanda calculata dupa formula ROBOR la trei luni minus 1%.
ING a lansat in s