Mai bine de 58% din executivii de top europeni considera ca cea mai importanta sursa de risc pentru companiile pe care le conduc sunt clientii, arata cel mai recent studiu de cercetare de risk management al companiei Marsh, unul dintre cei mai mari brokeri de asigurari si consultanta de risc.
Studiul a masurat preocuparile managerilor de top cu privire la riscurile asociate celor patru grupe de parteneri: clienti, furnizori, asiguratori si parteneri pentru externalizare, clientela fiind identificata ca fiind cel mai mare risc perceput de management.
Cercetarea a fost efectuata pe un esantion de peste 700 de companii care au avut cifre de afaceri de peste 50 de milioane de euro fiecare.
"Chiar daca vechiul continent isi revine usor, multe riscuri ameninta in continuare activitatea marilor companii. Din experienta noastra in alte recesiuni, putem spune ca acum este momentul in care multe companii ezita sau iau decizii gresite care le inrau tatesc situatia", explica Mark Pollard, director al Marsh Industry Practices EMEA (Europe, Middle East si Africa).
Marsh este una dintre companiile grupului Marsh & McLennan Companies (MMC), un grup de consultanta la nivel mondial cu aproximativ 52.000 de angajati si venituri anuale de peste 11 miliarde dolari.
Pe langa riscurile legate de clienti, managerii de top din companiile mari europene spun ca accesul la creditare este unul dintre riscurile care ii ingrijoreaza cel mai tare, in conditiile in care se pregatesc pentru o revenire economica.
Peste 60% din managerii chestionati, care activeaza in sapte sectoare economice, spun ca riscurile financiare si macroeconomice se numara si ele printre cele mai importante, creditul comercial fiind cel mai semnificativ dintre acestea.
Riscul implicat de credit comercial a fost identificat de catre 31% dintre respondenti ca fiind cel mai importan