Rupert Murdoch se plange de luni intregi ca Google ruineaza industria ziarelor, iar acum s-a decis sa faca ceva in legatura cu acest lucru, scrie agentia de presa Thomson Reuters.
Totusi, propunerea sa este riscanta si ar putea dauna companiei News Corp in loc de a o ajuta.
Murdoch vrea sa scoata stirile News Corp. din rezultatele de cautare ale Google si se afla in discutii cu Microsoft cu privire la includerea continutului doar pe motorul de cautare, Bing, al acestei companii. Microsoft ar urma sa plateasca pentru acest privilegiu, insa nu se stie clar cat.
Daca Murdoch va reusi in acest demers, exemplul acestuia ar fi probabil urmat de alti publisheri de ziare aflati in cautarea unor noi surse de venituri intr-o perioada in care cele vechi nu mai sunt sustenabile in era digitala.
Proprietarii de ziare sunt ostili Google pentru ca firma obtine venituri din reclamele afisate langa rezultatele cautarilor de stiri.
Printre riscurile atasate propunerii News Corp. se numara distrugerea veniturilor din publicitate de care majoritatea website-urilor de stiri depind, daca traficul scade pentru ca utilizatorii Google nu gasesc stirile. De asemenea, nu este clar care este pozitia autoritatilor in acest caz.
Google aduce pana la 14% din traficul website-urilor de stiri americane ale News Corp., incluzad New York Post si Fox News, estimeaza Jeffrey Lindsay, analist in cadrul firmei Bernstein.
Multi oameni isi gasesc stirile pe Google, care detine 65% din piata americana de cautari, conform comScore. Publisherii de ziare ale caror website-uri depind de vanzarile de publicitate vor multi vizitatori si au nevoie de Google pentru a-i aduce.
Google aduce organizatiilor de stiri 100.000 de click-uri pe minut, conform purtatorului de cuvant al companiei Gabriel Stricker. "Fiecare din aceste vizite ofera o oportunitate de business pentru pu