În 2009 acest sector va ajunge la valoarea de 36 de milioane de euro. Procentul de aproape 40% cu care a scăzut segmentul în acest an se situează sub estimările pe care companiile le făceau la începutul lui 2009.
Odată cu picajul pieţei construcţiilor din acest an, era de aşteptat ca fiecare domeniu adiacent să aibă de suferit mai mult sau mai puţin. A fost şi cazul ţiglelor metalice.
„Conform estimarilor instituţiilor de specialitate şi datelor culese atât din piaţă, cât şi din cadrul companiei noastre, piaţa de ţigle metalice va scădea cel mai probabil cu aproximativ 40% în anul 2009 comparativ cu anul precedent", declară Andrei Sulyok, director general al Lindab România.
Estimările de la începutul anului au fost chiar mai pesimiste. „Chiar dacă în prima parte a anului mai mulţi jucători din piaţă au declarat că se aşteaptă la scăderi de aproape 50% comparativ cu 2008, dinamica reală a pieţei a contrazis acest lucru", explică Mădălina Dumitru, country marketing manager al firmei Ruukki România şi Bulgaria. Potrivit companiei de cercetare Neomar Consulting România, anul trecut, piaţa de ţiglă metalică a avut o valoare de aproximativ 60 de milioane de euro.
2010, uşoare recuperări
Totuşi, din întregul segment de produse metalice, învelitorile metalice au suferit cel mai puţin. „Chiar şi în contextul marilor scăderi ale acestui sector, sistemele de ţiglă metalică au înregistrat o scădere mai puţin abruptă a vânzărilor decât restul produselor din portofoliu", afirmă Andrei Sulyok.
De aceeaşi părere mai sunt şi alţi jucători de profil. „În ciuda faptului că nu s-a reuşit încă o relansare a creditării, au existat alţi factori care au influenţat pozitiv evoluţia pieţei de sisteme de acoperiş din tablă tip ţiglă. Chiar dacă evoluţia nu a fost la fel de spectaculoasă ca în anii trecuţi, a fost totuşi o piaţă care s-a putut ţine sub control