Cei mai privilegiaţi poliţişti comunitari ai Bucureştiului, foştii gardieni, sunt cei ai sectorului 1: lucrează în vile, circulă cu maşini de teren şi au secretare. Poliţia Comunitară Sector 5, care patrulează în zona cu cea mai proastă reputaţie, are un singur sediu şi funcţionează doar cu 45 % din efectivul necesar. Iar sectorul 6, cel mai mare din Bucureşti, are trei secţii.
Doi poliţişti comunitari urmăreau ieri buletinele de ştiri într-una din cele 12 secţii ale Poliţiei Comunitare Sector 1. Sediul, deschis în urmă cu trei săptămâni, pe strada Luptătorilor nr.40 din cartierul Dămăroaia, „muşcă” din spaţiul ocupat până de curând de Centrul de Plasament Pinochio.
„După ce că nu mai au unde duce aurolacii de la Gara de Nord, s-au găsit să înghesuie şi gardienii ăştia aici”, a spus George, locuitor din zonă.
Cu această secţie, instituţia din ograda Primăriei Sectorului 1 a bătut recordul la numărul de clădiri în care îşi desfăşoară activitatea nişte funcţionari a căror principal scop este asigurarea ordinii şi liniştii publice.
Alte sarcini care le revin celor 750 de „efective care patrulează pe raza sectorului 1” sunt, potrivit Legii 371/2004, sunt controlarea modului de depozitare a deşeurilor menajere sau dirijarea circulaţiei rutiere, în cazul în care agenţii sunt suprasolicitaţi.
Autocar şi maşini de teren
Pentru ca toate atribuţiunile aşa-zişilor paznici de cartier să fie duse la bun sfârşit, în decurs de aproape doi ani, administraţia locală a achiziţionat cu bani publici 127 de autovehicule şi a amenajat 12 sedii în sectorul 1.
Fără a răspunde la solicitările legate de cheltuiala pentru închirierea spaţiilor şi cumpărarea maşinilor, reprezentanţii Primăriei Sectorului 1 au precizat că în parcul auto al Direcţiei Generale de Poliţie Comunitară se află 24 Suzuki SX4, 13 VW Transporter şi un autocar Higer.
Bir