Cea mai mare parte a românilor care navighează pe Internet caută informaţii, trimit mesaje prin poşta electronică sau pentru a citi ştiri. O mică parte dintre internauţi fac cumpărături online, în vreme ce majoritatea tinerilor descarcă fişiere cu muzică.
România se clasează pe ultima poziţie în rândul statelor europene în funcţie de numărul persoanelor care au cumpărat bunuri şi servicii prin intermediul internetului. Dacă media europeană este de 37%, doar 2% dintre români au ieşit la cumpărături în magazinele virtuale, informează Eurostat.
La nivelul UE, unul din doi europeni acceasează zilnic Internetul, în vreme ce doar o cincime din populaţia României navighează în fiecare zi pe Internet. Nici tinerii nu petrec mai mult timp online, astfel că doar 41% dintre aceştia intră zilnic pe internet, în vreme ce la nivel european ponderea este de 75%.
Aceste rezultate se explică şi prin numărul redus al gospodăriilor care beneficiază de servicii de Internet, în România ponderea acestora fiind de 38%, faţă de 65% în Uniunea Europeană. Nici Grecia sau Bulgaria nu stau mai bine la acest capitol, plasându-se tot pe ultimele locuri ale clasamentului.
Tinerii preferă muzica
Potrivit unui studiu realizat de GfK România, “62% dintre utilizatorii de Internet sunt persoane curioase cărora le place să se documenteze, de aceea caută diferite informaţii pe Google”. Mai mult de jumătate dintre repondenţi folosesc Internetul pentru a primi sau trimite e-mailuri sau pentru a citi ştiri.
În funcţie de vârsta utilizatorilor de Internet, aproape jumătate dintre tinerii chestionaţi ascultă muzică online sau descarcă fişiere de profil. Aproape trei sferturi dintre persoanele cu vârste între 35 şi 55 de ani preferă să urmărească ştiri online.
CITIŢI ŞI:
Britanicii, avertizaţi as