Piata de retail din Romania va creste in acest an cu 5,8%, la 90,15 miliarde lei (circa 21,5 mld. euro), ritm sustinut de vanzarile de produse alimentare din magazine, si ar urma sa ajunga la 105 miliarde de lei in anul 2011, potrivit datelor firmei de cercetare a pietei Euromonitor International. Anul trecut, vanzarile de produse alimentare si non-alimentare au totalizat 85,2 miliarde de lei, valoare care ar urma sa urce in 2010 cu 6,9%, la 96,4 miliarde de lei. Magazinele care comercializeaza produse alimentare si non-alimentare domina piata de retail, aceste canale avand o pondere de 97% in acest an, respectiv vanzari de 88,14 miliarde de lei. Vanzarile directe, online, homeshopping si de la automate vor trece de doua miliarde lei in acest an. Aceasta piata va creste cu 3,5% in 2010, la 2,08 miliarde de lei, si cu 7,8% un an mai tarziu, la 2,24 miliarde de lei. Numarul magazinelor de retail este estimat pentru acest an la 134.300, cu 4.700 de unitati mai putin decat in 2008, urmand sa fie inchise atat magazine alimentare, cat si non-alimentare.
Piata de retail din Romania va creste in acest an cu 5,8%, la 90,15 miliarde lei (circa 21,5 mld. euro), ritm sustinut de vanzarile de produse alimentare din magazine, si ar urma sa ajunga la 105 miliarde de lei in anul 2011, potrivit datelor firmei de cercetare a pietei Euromonitor International. Anul trecut, vanzarile de produse alimentare si non-alimentare au totalizat 85,2 miliarde de lei, valoare care ar urma sa urce in 2010 cu 6,9%, la 96,4 miliarde de lei. Magazinele care comercializeaza produse alimentare si non-alimentare domina piata de retail, aceste canale avand o pondere de 97% in acest an, respectiv vanzari de 88,14 miliarde de lei. Vanzarile directe, online, homeshopping si de la automate vor trece de doua miliarde lei in acest an. Aceasta piata va creste cu 3,5% in 2010, la 2,08 miliarde de lei, si