Şefii CFR au decis să înjumătăţească, de săptămâna viitoare, numărul garniturilor care vin sau pleacă din oraş. Clădirea gării este nefuncţională de şase ani din cauza fondurilor pentru reabilitare alocate cu ţârâita.
Folosit înainte de 1989 de majoritatea botoşănenilor ca principalul mijloc de transport pe distanţe lungi, trenul a devenit astăzi o opţiune de mâna a treia.
Şefii CFR nu găsesc nicio soluţie de rentabilizare a transportului cu trenul. Din acest motiv au hotărât ca, începând de săptămâna viitoare, să reducă cu 50% numărul trenurilor care ajung sau pleacă din Botoşani. Practic, autorităţile feroviare au decis să renunţe la 18 dintre cele 22 de trenuri ce fac în prezent legătura între Botoşani şi Suceava, Bucureşti, Vereşti, Mangalia şi Timişoara.
„Nu mai merg cu trenul de ani buni. Este prea scump. Condiţiile din tren sunt mult inferioare mijloacelor de transport de pe şosele“, a declarat botoşăneanul Ovidiu Gherase.
Transportul feroviar poate fi şi rentabil
Singurii călători care mai folosesc căile ferate sunt navetiştii. Aceştia preferă cursele private Regiotrans, care asigură transportul pe rutele Botoşani-Dorohoi şi Dorohoi-Leţcani. În timp ce compania CFR Călători renunţă la unele curse, firma privată din Braşov îşi va dubla activitatea. Începând cu 13 decembrie, aceasta va efectua zece curse între Botoşani şi Dorohoi şi 12 între Dorohoi şi Leţcani. Şefii societăţii Regiotrans au planuri mari de viitor, motiv pentru care au preluat şi Gara Dorohoi.
Botoşaniul, capăt de linie
Reabilitarea Gării Botoşani a început încă din 2003, dar până acum nu a fost finalizată nici măcar clădirea. În fiecare an, Regionala CFR Iaşi este somată să amenajeze măcar sala de aşteptare pentru călători, însă operaţiunea este mereu amânată.
„Noi suntem capăt de linie. Până ce ajunge la Botoşa