Guvernul român a finanţat în zadar o amplă campanie de îmbunătăţire a imaginii compatrioţilor . Imaginea românilor din Spania a rămas aproape neschimbată după derularea unei campanii publicitare care a costat 3,5 milioane de euro.
După mai mult de un an de la lansarea campaniei de promovare a imaginii românilor în Spania, mulţi compatrioţi şi spanioli îşi amintesc doar vag despre aceasta.
Ovidiu Popescu (31 de ani) locuieşte la Barcelona. „Am fost plin de speranţe, am intrat pe site şi am lăsat un mesaj că vreau să ajut, ca voluntar. Nu m-a contactat nimeni. De atunci, viaţa mea e neschimbată", spune românul.
Sandu Manolache (42 de ani) stă la Madrid de opt ani. „Am văzut anul trecut, în câteva ziare, că se face o campanie în Spania. Nu m-a influenţat cu nimic până acum", afirmă bărbatul. El povesteşte că a văzut o dată, la televizor, un clip publicitar.
„Luam cina cu nişte amici. Un prieten era înverşunat împotriva românilor şi încă este pentru că unii îi furaseră portofelul în metrou. Nimeni nu-şi schimbă părerea pentru că vede o reclamă la televizor", spune spaniolul Fernando Perez Marin.
Campania a durat trei luni
Campania "Hola, soy Rumano!" a fost realizată de agenţia Saatchi& Saatchi, a costat 3,5 milioane de euro şi a fost lansată în luna septembrie 2008. Pe parcursul a trei luni, au avut loc diverse activităţi precum: pictură pe ouă, sculptură în lemn, pictură de icoane, olărit, dansuri tradiţionale, două spectacole cu artişti români şi o piesă de teatru prezentată la Madrid, Coslada, Alcala de Henares şi Castellon, oraşe în care există comunităţi mari de români.
A fost lansat documentarul „Un euro, 3,6 lei", în regia lui Carlos Iglesias, şi a fost realizat un studiu academic despre migraţia românilor. La mai multe televiziuni spaniole au fost difuzate clipuri publicitare şi au fost afişate 765 de panouri în şapte ora