Kim Jong Il va fugi din Coreea de Nord, in caz de urgenta, printr-o retea de tuneluri care leaga Phenianul de puncte strategice din tara.
Un oficial de rang inalt care a fugit din Coreea de Nord a dezvaluit ca reteaua se afla la o adancime de 300 de metri si are o cale ferata, surse de apa si chiar vegetatie, scrie Times.
Unele ar ajunge pana la 50 de kilometri de capitala, intr-un oras port pe unde Kim Jong Il ar putea sa isi continue drumul spre China.
Coreea de Nord si-a construit reteaua de tuneluri dupa bombardamentele americane din perioada 1950-1953. De atunci si-a ascuns in subteran o mare parte din bazele militare, depozitele de rachete, hangarele de avioane si porturile.
Chiar si metroul civil din Phenian se afla la o adancime de 150 de metri, fiind util si ca adapost impotriva bombardamentelor in caz de razboi.
De asemenea, in anii 1970, regimul de la Phenian a construit tuneluri si spre Coreea de Sud, prin care erau trimisi spioni sau care ar fi fost folosite pentru o invazie armata. Pana acum au fost descoperite 20 de astfel de tuneluri, doua dintre ele fiind acum atractii turistice.
Kim Jong Il va fugi din Coreea de Nord, in caz de urgenta, printr-o retea de tuneluri care leaga Phenianul de puncte strategice din tara.
Un oficial de rang inalt care a fugit din Coreea de Nord a dezvaluit ca reteaua se afla la o adancime de 300 de metri si are o cale ferata, surse de apa si chiar vegetatie, scrie Times.
Unele ar ajunge pana la 50 de kilometri de capitala, intr-un oras port pe unde Kim Jong Il ar putea sa isi continue drumul spre China.
Coreea de Nord si-a construit reteaua de tuneluri dupa bombardamentele americane din perioada 1950-1953. De atunci si-a ascuns in subteran o mare parte din bazele militare, depozitele de rachete, hangarele de avi