Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat, astăzi, finalizarea primei etape din activitatea de implementare a noii strategii pentru Serviciul Universal şi a arătat că aproape 100% din totalul populaţiei şi al gospodăriilor din România sunt acoperite cu servicii de telefonie mobilă, execepţie facând două sate. Serviciul universal reprezintă un set minim de servicii de comunicaţii electronice disponibile, la cerere, pentru toţi
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat, astăzi, finalizarea primei etape din activitatea de implementare a noii strategii pentru Serviciul Universal şi a arătat că aproape 100% din totalul populaţiei şi al gospodăriilor din România sunt acoperite cu servicii de telefonie mobilă, execepţie facând două sate.
Serviciul universal reprezintă un set minim de servicii de comunicaţii electronice disponibile, la cerere, pentru toţi utilizatorii finali la un preţ acceptabil şi la o calitate determinată, independent de situarea lor geografică într-un stat membru al Uniunii Europene.
Prima etapă de implementare a noii strategii pentru Serviciul Universal a fost realizarea unui studiu pentru identificarea acelor localităţi în care este necesară realizarea de reţele de comunicaţii electronice.
„Studiul relevă faptul că se înregistrează încă discrepanţe mari între mediul rural şi cel urban în ceea ce priveşte penetrarea reţelelor de comunicaţii. De exemplu, aproximativ 80% din numărul total de abonaţi la serviciile de telefonie fixă este reprezentat de abonaţii din mediul urban”, potrivit lui Bogdan Dospinescu, şef Serviciu Reglementari Tarifare şi Serviciu Universal în ANCOM.
Conform acestui studiu, în România există în prezent două sate care nu beneficiază de niciun fel de acoperire cu servicii de telefonie (acestea având în to