Opel Insignia, urmasul modelului de clasa medie Vectra pe piata europeana, imprumuta liniile Conceptului GTC (Gran Turismo Coupe) prezentat in 2007 in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Modelul Insignia asamblat la uzina din Russelsheim, Germania, a primit titlul de Masina Anului 2009 in Europa.
Opel Insignia este disponibil ca limuzina cu patru usi, hatchback cu cinci usi sau Sports Tourer si in patru versiuni de echipare: Insignia, Edition, Sport si Cosmo.
Punctul forte al lui Insignia este designul. Sports Tourer este un break cu un aspect sportiv. Pretul modelului break pe piata romaneasca variaza intre 20.250 euro si 35.350 euro cu TVA.
Modelul Sports Tourer de test a fost echipat cu motorul turbo diesel de 2,0 litri 160 CP si transmisie automata cu 6 rapoarte, disponibil cu echiparea Cosmo la un pret de 29.450 euro cu TVA.
Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 10,1 secunde. Viteza maxima este de 210 km/h.
Pe cei 500 km parcursi consumul mediu a fost de 9 litri la 100 de km. Fiind o masina de 2 metri latime, 4,9 metri lungime si cu o greutate de peste 1.600 de kg, cel mai bine te simti la volanul ei in afara orasului. Masina sta bine in curbe si este foarte placuta pe autostrada. Pozitia la volan este foarte buna, scaunele sunt confortabile. Comenzile sunt bine pozitionate.
La viteza mica, sub 40 km/h, motorul diesel de 160 CP este putin cam zgomotos.
Sports Tourer se remarca printr-o capacitate mare de transportare a incarcaturilor, de pana la 540 de litri cu 5 pasageri. Zona de incarcare poate fi extinsa prin rabatarea locurilor din spate fractionabile 60/40, ajungand la un volum de pana la 1.530 litri. Modelul Sports Tourer are acelasi ampatament de 2,74 metri ca si modelele berlina si o lungime cu aproximativ 8 cm mai mare, ajungand la 4,91 metri.
Proiectantii liniei de autovehicule Insignia au conf