Patronatul Presei Române, ale cărui baze au fost puse ieri la sediul Clubului Român de Presă, reuneşte 24 de companii de media locale şi centrale. Reprezentanţi a 10 posturi TV, şase staţii radio, două agenţii de presă, 54 de ziare, 67 de reviste şi peste 200 de site-uri au semnat ieri înfiinţarea Patronatului Presei Române (PPR).
Organizaţia patronală, care se adresează atât companiilor din presa scrisă, radio, TV şi online, cât şi asociaţiilor profesionale şi societăţilor din domenii conexe, îşi propune să promoveze interesele patronilor de presă din România, ţinând cont de dificultăţile economice actuale. Cosmina Noaghea, directorul Publimedia şi preşedinte al PPR, a explicat noua organizare:
„Acum mulţi ani s-a stabilit ca Clubul Român de Presă (CRP) să se împartă în două: Asociaţia Jurnaliştilor din România (AJR), reprezentând în special partea de jurnalism şi deontologie, şi Patronatul Presei, ce se va ocupa de zona comercială. Cele două organizaţii se vor regăsi cumva în CRP pentru a discuta probleme comune ale industriei". Cezar Ion, preşedintele AJR, a declarat că susţine înfiinţarea PPR, cu care Asociaţia Jurnaliştilor va colabora ori de câte ori va fi nevoie.
În ceea ce priveşte obiectivele, Noaghea a afirmat că încă nu a fost alcătuită o agendă de lucru a Patronatului, dar că, pe termen scurt, PPR se va implica în negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de ramură mass-media. La rândul său, Răzvan Corneţeanu, General Manager Adevărul Holding şi prim-vicepreşedinte al PPR, a spus că primul mare obiectiv îl reprezintă renegocierea „extrem de slabului" contract colectiv de muncă negociat de Ministerul Muncii doar cu unităţi sindicale. Corneţeanu a subliniat faptul că, în prezent, contractul este „plin de greşeli, de inadvertenţe şi lasă loc de interpretări".
Legislaţia ignoră interesele presei
„Noi până acum am fost pas