Peste o treime dintre europeni (37%) cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au cumpărat în acest an bunuri şi servicii prin intermediul Internetului. Doar 2% dintre români au cumpărat prin Internet în ultimele 12 luni, fapt care plasează ţara noastră pe ultimul loc în Uniunea Europeană, conform datelor prezentate marţi de Eurostat. Conform datelor Eurostat, cei care au cumpărat cel mai mult online, anul acesta, sunt britanicii (66% ) urmaţi de danezi (64%), olandezi (63
Peste o treime dintre europeni (37%) cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au cumpărat în acest an bunuri şi servicii prin intermediul Internetului. Doar 2% dintre români au cumpărat prin Internet în ultimele 12 luni, fapt care plasează ţara noastră pe ultimul loc în Uniunea Europeană, conform datelor prezentate marţi de Eurostat.
Conform datelor Eurostat, cei care au cumpărat cel mai mult online, anul acesta, sunt britanicii (66% ) urmaţi de danezi (64%), olandezi (63%) şi suedezi (63%). România este pe ultimul loc (2%), fiind depăşită de Bulgaria (5%) şi Lituania (8%).
În ceea ce priveşte utilizarea Internetului, în categoria de vârstă 16-74 de ani, unul din doi europeni utilizează zilnic Internetul, în timp ce în România procentajul se plasează la 19%. În cazul grupei de vârstă 16-24 de ani, 73% dintre tineri europeni utilizează zilnic Internetul şi doar 41% dintre tineri români.
Legat de accesul la Internet, în primul trimestru al acestui an, 65% dintre gospodăriile din Uniunea Europeană aveau acces la Internet, faţă de numai 38% în România. În privinţa Internetului de mare viteză (broadband), media europeană este de 56%, iar la noi 24%.
Cele mai multe case legate la net sunt în Olanda (90%), Luxemburg (87%), Suedia (86%), Danemarca (83%), Germania (79%), Finlanda (78%) şi Marea Britanie (77%). La conexiunile broadband cel mai bine stă Suedia (80%), Olanda (77%