Advantage Software Factory (ASF), firma lansata in 2001 de fondul de investitii spaniol GED Eastern Fund I, a ajuns in opt ani sa faca in jur de 65% dintre implementarile de software care se fac in banci pentru colectarea datoriilor.
Desi solutia cu un nume relevant - “Capone Banking” - a fost folosita prima data in 2002, cand ASF a implementat-o la unul dintre principalii operatori de telefonie mobila pe piata locala, utilizarea produsului fusese doar un proiect la cerinta clientului.
Ideea ca ar putea dezvolta acest produs pentru a-l transforma intr-un business a venit abia in 2004-2005 odata cu cresterea accentuata a consumului de credite, iar in prezent solutia este folosita de catre ING, Unicredit Tiriac Bank, Credit Europe Bank, Millenium Bank, Alpha Bank sau Banca Romaneasca.
Totodata, in 2009 veniturile din businessul de colectare de datorii va ajunge sa insemne jumatate din afacerile ASF, adica in jur de un milion de euro, cu 33% mai mult fata de 2008.
“Dupa proiectul din 2002, ne-am dat seama ca solutia are potential si am dezvoltat-o intr-o perioada in care nimeni nu era interesat de colectare. Primul client a fost Credit Europe Bank (fosta Finansbank) pentru ca ei veneau din Turcia unde se confruntasera cu un val de recuperari de credite", a declarat pentru Wall-Street Stefan Paun (foto sus), directorul general al companiei.
Ulterior, au urmat implementari si pentru companii precum operatorii telecom, Rompetrol, insa cel mai important pas pentru evolutia ASF a fost semnarea parteneriatului cu grupul EOS, unul dintre cei mai mari colectori de creante pe piata locala si unul dintre liderii europeni in domeniu.
Astfel au ajuns sa implementeze solutia si in alte opt, noua tari europene, proiectele externe insemnand in jur de 15-20% din veniturile de un milion de euro obtinute de Capone Banking in 2009.
"Anul v