- Comentariu - nr. 435 / 9 Decembrie, 2009 De multi ani, multi analisti politici, psihologi, pedagogi sau multi altii interesati de mesajele pe care le transmit televiziunile noastre, atrag atentia asupra nocivitatii programelor acestora. De la difuzarea unor filme pentru copii, in care abunda scene de violenta, de cruzime, care au impact major asupra adolescentilor, nu mai departe decat saptamana trecuta, un copil de 10 ani a vrut sa arate prietenilor sai ce a facut personajul sau preferat dintr-un film, punandu-si streangul la gat si numai interventia prompta a unor a unor trecatori i-a salvat viata. Ar fi doar un exemplu, fara a mai lua in seama jocurile agresive pe care le practica copiii, multe dintre ele invatate de pe micile ecrane, cum tot atat de adevarat este ca internetul le ofera o mare bogatie de asemenea filme nerecomandate. Dar, mai grav este atunci cand se incearca manipularea adultilor, iar ceea ce au facut televiziunile particulare in campania electorala, pentru al doilea tur al alegerilor prezidentiale, tine de abjectie. De la un limbaj suburban si pana la atacuri mizerabile la persoane, de la un partizanat excesiv si pana la minciuni si deturnarea adevarului, nimic n-a fost ocolit pentru ca simbriasii acestor televiziuni sa intre in gratiile patronilor lor. Seara de seara, acestia "combat", nu cu argumente, ci cu invective, adversarii politici ai patronilor de televiziune in slujba carora sunt, "moderatori" certati cu educatia, bunul-simt, morala crestina, ignorand total pe cei carora li se adreseaza. Romanii asteapta de la televiziuni cu totul altceva. Programe distractive, informative, educative, programe care sa-i destinda si nu sa le intinda nervii la maximum. Intr-un cuvant, televiziunile noastre, cele mai multe, s-au comportat mizerabil, abdicand cu totul de la rostul si rolul lor. Din acest joc politic nu s-a dat batuta nici telev