Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori telecom locali, a lansat in Bucuresti, Cluj, Iasi si alte 7 orase mari servicii de televiziune prin aceleasi fire prin care ofera si telefonie fixa si internet, deschizand astfel un nou front in razboiul cu RCS&RDS si UPC, liderii pietei locale de servicii TV. Firele Romtelecom ajung in peste 4 milioane de case si sedii de companii.
Serviciul de televiziune prin internet (Internet Protocol Television - IPTV) al Romtelecom costa 15 lei pe luna, dar este disponibil doar pentru clientii care au cumparat de la companie si telefonie fixa si internet la o viteza de cel putin 8 Mbps. Clientii care se aboneaza in aceasta perioada nu platesc insa abonamentul IPTV pana in martie 2010. Cu putin peste 800.000 de clienti pe televiziunea prin satelit, Romtelecom este numarul trei pe piata locala de servicii TV, dupa RCS - 2,5 milioane clienti si UPC - 1,2 milioane.
"Actuala strategie a companiei este de a deveni treptat numarul 1 in zona de divertisment, iar acest lucru presupune sa fim capabili sa oferim servicii TV, jocuri", spune Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom.
Intrarea pe IPTV va permite Romtelecom sa concureze cu rivalii si pe segmentul serviciilor premium - precum televiziunea de inalta definitie (HD) sau posibilitatea de a inregistra emisiuni pentru a le vizualiza ulterior (recorder digital) sau de a oferi filme la cerere. UPC este momentan singurul operator care ofera televiziune HD si recorder digital, profitand astfel de cererea existenta de la cei aproape 700.000 de romani care si-au cumparat un televizor HD.
Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori telecom locali, a lansat in Bucuresti, Cluj, Iasi si alte 7 orase mari servicii de televiziune prin aceleasi fire prin care ofera si telefonie fixa si internet, deschizand astfel un nou front in razboiul cu RCS&RDS si UPC, liderii pietei local