Google şi cotidianele americane Washington Post şi New York Times au dezvăluit un nou concept de prezentare a ştirilor online, numit Living Stories, care este încă în faza de teste, şi care a fost prezentat drept un serviciu mai dinamic pentru cititori, informează AFP.
Scopul este "de a experimenta un format diferit pentru prezentarea ştirilor de pe internet", au explicat Neha Singh şi Josh Cohen, responsabili Google, întru-un material publicat pe blogul oficial al companiei.
Serviciul Living stories grupează toate materialele publicate de un ziar despre un anume subiect. Astfel, materialele din New York Times despre războiul din Afghanistan sunt reunite pe o singură pagină, unde sunt propuse link-uri spre diferite articole, editoriale, fotografii şi conţinuturi video.
Pagina prezintă, de asemenea, un rezumat al principalelor evenimente, o cronologie, portrete şi link-uri către arhiva ziarului.
Utilizatorii pot alege un model de grupare a articolelor, în funcţie de importanţă sau în funcţie de dată.
Anunţul acestui experiment intervine într-un moment în care Google a fost criticat de mai mulţi reprezentanţi ai industriei presei, în principal de magnatul Rupert Murdoch, care conduce consorţiul News Corp., şi care a acuzat compania de internet că profită de conţinuturile publicate online de marile ziare, fără ca publisherii să primească venituri semnificative din publicitate.
Eric Schmidt, CEO al Google, a răspuns acestor acuzaţii, afirmând că Google lucrează "alături de publisheri pentru a-i ajuta să ajungă la un public cât mai numeros, să îşi fidelizeze cititorii şi să câştige cât mai mulţi bani".
Serviciul Living stories este în prezent găzduit de Google, dar va fi disponibil în curând şi pe site-urile Washington Post şi New York Times.