Peste o treime dintre europeni (37%) au cumparat in acest an bunuri si servicii prin intermediul internetului, insa Romania se plaseaza pe ultimul loc in UE dupa acest criteriu, numai 2% dintre romani utilizand spatiul virtual in acest scop, potrivit datelor prezentate de Eurostat. Totodata, in timp ce unul din doi europeni utilizeaza zilnic internetul, in Romania procentajul se plaseaza la 19%. Datele se schimba in cazul grupei de varsta 16-24 de ani, insa Romania continua sa fie cu mult in urma mediei europene. Astfel, daca in UE aproape trei sferturi dintre tineri utilizeaza zilnic internetul, in cazul Romaniei procentul coboara la 41%. In ceea ce priveste accesul la internet, 65% dintre gospodariile din Uniunea Europeana beneficiaza de aceste servicii in prezent, fata de numai 38% in Romania. Pe segmentul conexiunilor broadband (de mare viteza), media UE ramane la un procentaj ridicat, de 56%, in timp ce piata romaneasca se restrange la 24% dintre gospodarii. Astfel, Romania, Grecia si, respectiv, Bulgaria ocupa ultimele trei locuri in UE in ceea ce priveste accesul la internet. Romania ocupa ultimele locuri in UE si in cazul celorlalte criterii cuprinse in datele prezentate de Eurostat, respectiv gradul de utilizare a internetului si cumparaturile online.
Peste o treime dintre europeni (37%) au cumparat in acest an bunuri si servicii prin intermediul internetului, insa Romania se plaseaza pe ultimul loc in UE dupa acest criteriu, numai 2% dintre romani utilizand spatiul virtual in acest scop, potrivit datelor prezentate de Eurostat. Totodata, in timp ce unul din doi europeni utilizeaza zilnic internetul, in Romania procentajul se plaseaza la 19%. Datele se schimba in cazul grupei de varsta 16-24 de ani, insa Romania continua sa fie cu mult in urma mediei europene. Astfel, daca in UE aproape trei sferturi dintre tineri utilizeaza zilnic internetul, in c