Operatorul aerian maghiar Malev isi propune cresterea cotei de piata in Romania, principalul obiectiv fiind atragerea pasagerilor care calatoresc in prezent cu Tarom sau Austrian Airlines, potrivit oficilailor companiei.
Acestia au mai declarat ca linia maghiara avea, la sfarsitul lui noiembrie 2009 o cota de piata de 84% pe relatia Romania-Budapesta pe care opereaza cinci destinatii (Bucuresti, Cluj-Napoca, Targu-Mures, Timisoara si Iasi). “Tarom nu este o linie la fel de puternica precum alte companii nationale si de accea credem ca putea atrage pasagerii lor. In plus, orarul de zbor al Tarom in relatia cu Budapesta nu avantajeaza nici traficul de business, nici pe cel de leisure“, a declarat Karim Makhlouf, director comercial al liniei maghiare.
Compania isi popune de asemenea transformarea aeroportului din Budapesta in cel mai important punct de tranzit pentru pasagerii romani. “Circa 45% dintre clientii care ajung in Budapesta isi continua zborul, iar peste 50% dntre pasagerii romani care vin aici pleaca catre alta destinatie. Aceasta pondere poate fi imbunatatita prin atragerea pasagerilor romani ce folosesc aeroportul din Viena ca punct de tranzit, zburand cu Austrian Airlines“, mai spune reprezentantul Malev.
Iasi si Timisoara, suspendate in orarul de iarna
Pe fondul unei cereri mai scazute cauzata de criza economica, compania maghiara a abandonat pietele mai putin profitabile. “Am renuntat la destinatii precum Geneva sau Dublin pentru ca cererea nu era la nivelul asteptarilor. Pe perioada programului de iarna, am renuntat sa mai operam si din Iasi si Timisora, insa daca economica isi va reveni, aceste zboruri nu vor mai fi doar sezoniere“, a mai declarat Makhlouf.
Romania este a treia piata ca importanta pentru Malev, dupa Ungaria si Germania, furnizand 8% din numarul total al pasagerilor transportati de operator.
Concedie