Operatorul feroviar de stat ar trebui să ia lecţii de la transportatorii privaţi de pe calea ferată şi de pe şosele. CFR trebuie să ia măsuri care nu costă mai nimic, dar care ar putea revigora compania. Pasagerii ar avea condiţii mai bune şi ar economisi timp şi bani.
Orice călător care circulă mai des sau mai rar cu trenurile CFR poate identifica lipsurile care slăbesc calitatea serviciului naţional de transport feroviar. Pentru eliminarea acestor lipsuri, vă propunem un set de măsuri pe care vă invităm să le ierarhizaţi în funcţie de propriile experienţe.
Iată, pe scurt, ce ar putea întreprinde CFR pentru a recupera atât cotele de piaţă pierdute, cât şi încrederea pasagerilor:
-Preţ rezonabil pentru biletele de tren. Pe majoritatea rutelor de la 200 la 500 de kilometri, biletul de tren costă de aproape două ori mai mult decât cel de autocar. Pe rutele lungi, de peste 500 de kilometri, preţurile sunt atât de mari, încât concurează cu biletele de avion. Fie că işi iau bilet „cu loc" sau „fără loc", pasagerii plătesc preţuri aproape la fel. În asemenea condiţii este firesc ca pasagerii să aleagă variantele concurente.
-Revenire masivă pe rutele cu potenţial de navetă. Părăsirea rutelor pe care - în varianta rutieră - circulă sute şi chiar mii de persoane zilnic a fost cea mai nefericită decizie a conducerii CFR Călători. Revenirea trenurilor pe aceste rute va revigora afacerea companiei de stat.
-„Naşii" corupţi, concediaţi imediat! Faptul că unii pasageri pot circula fără să-şi cumpere bilet creează un mare disconfort în rândurile celorlalţi, care se simt „fraieriţi". În plus, încasările companiei sunt semnificativ reduse, chiar dacă trenurile sunt ticsite de călători, ceea ce „găureşte" serios bugetul transportatorului.
Chiar şi în cazul trenurilor unde, de obicei, există supracontrol, „naşii" îi ajută imediat pe cei care „au uit