In timpul campaniei electorale deontologia jurnalistica a avut de suferit mult. Nu a fost vorba numai de incalcari ale standardelor profesionale, ci si incalcari ale legii, a declarat directorul executiv al Centrului de Jurnalism Independent, Ioana Avadani, la televiziunea Ziare.com.
Reprezentantul CJI sustine ca anumite canale mass media si-au asumat aceste incalcari ale legii si au continuat sa faca aceleasi greseli.
"Am asistat la o asumare a unei anumite linii editoariale la care s-a pus un pret: 'Poate sa ma sanctioneze CNA cat vrea, e mai valoros sa continui treaba cum cred eu de cuviinta chiar daca incalc legea. O alta concluzie a campaniei electorale arata ca de data asta mass media s-a aflat in trena politicului din mai multe puncte de vedere", a declarat Avadani.
Directorul executiv al CJI a precizat ca nu mass media a stabilit tema dezbaterii, ci a alergat dupa candidati la propriu.
"Am ajuns in situatia in care televiziunile alergau dupa candidati si se rugau cu totii sa accepte o dezbatere fata in fata. De asemenea am asistat la lansarea unor teme parazite care nu faceau parte din platforma prezidentiala, care nu au adus niciun fel de castig pentru alegator. Mai mult chiar, presa a devenit subiect de campanie. Afilierea si onestitatea presei a devenit subiect de campanie pentru un candidat si a devenit esicher al politicii", a mai declarat reprezentantul CJI.
Ioana Avadani a mai atras atentia ca in aceasta campanie electorala Internetul a modificat felul in care se face presa in Romania.
"Internetul a modificat felul in care se face presa in Romania, adica considera ca se poate face orice. Daca un filmulet a aparut pe Youtube asta nu inseamna ca trebuie publicat imediat si ii exonereaza pe jurnalisti de datori de a verifica informatia si curatenia sursei. O ultima concluzie a campani