"Apa din balcon intra in casa", "instalatiile sanitare s-au stricat dupa doua saptamani", "costurile de administrare sunt prea mari", sunt doar o parte dintre problemele cu care s-au confruntat unii cumparatori de apartamente noi din Bucuresti, in special cei care au facut achizitia la stadiul de macheta, iar apartamentul construit nu semana prea mult cu promisiunile dezvoltatorilor.
Ziarul Financiar a cerut de la dezvoltatorii a 20 dintre cele mai mari ansambluri din Bucuresti, aflate in curs de finalizare, detalii despre finisaje (usi, parchet, gresie, faianta, tamplarie, instalatii sanitare), climatizare, facilitatile oferite, costurile de administrare a proiectelor si a locurilor de parcare, precum si numele firmelor care s-au ocupat de constructie.
Aproape jumatate dintre companii au raspuns pozitiv, putand astfel face o comparatie intre apartamente, dar si intre preturile acestora, care au scazut cu circa 30% in ultimul an, in cele mai multe dintre cazuri.
Unele proiecte din Bucuresti au aer conditionat doar optional, dar in schimb nu au costuri de administrare si au un pret mai redus, atat al apartamentelor, cat si in cazul locurilor de parcare, cum este cazul ansamblului Primavara Ghencea, unde mai sunt disponibile 65 din cele 468 de apartamente.
O buna parte a proiectelor au ca dotari suplimentare piscina, gradinita sau spatii comerciale. Nu este si cazul proiectului Rasarit de Soare, care este situat insa in imediata vecinatate a centrului comercial Iris Shopping Center din Titan, care ofera variante pentru cumparaturi sau restaurante, precum si un cinematograf.
Ibiza Sol din Pipera si Cosmopolis ofera cumparatorilor gratuit mobilierul de bucatarie si din baie, dar ansamblul din Stefanesti are cele mai mari costuri de administrare, de 0,80 de euro/metrul patrat lunar, respectiv 60-100 de euro pentru un apartament cu doua camere