Constructorul de la Piteşti pregăteşte lansarea primului său SUV, într-o vreme în care industria auto se concentreză pe modele mici, pe hibride şi pe implementarea vehiculelor electrice. Sursa: Dacia
E oficial: al şaselea model din gama Dacia va fi un SUV. Producătorul autohton a prezentat marţi primele fotografii oficiale cu noul Duster, cele mai importante date tehnice, dar nu şi preţurile de achiziţie. Dezvoltat pe aceeaşi platformă ca Logan, automobilul va fi lansat oficial în luna martie a anului viitor, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Procesul firesc, dar destul de greoi, de diversificare a portofoliului Dacia e lăudabil, dar nu poate trece neobservat faptul că apariţia întâiului SUV fabricat în România se suprapune cu o perioadă de efervescenţă a modelelor hibride şi a maşinilor de dimensiuni reduse şi cât mai eficiente. Chiar grupul indian Tata, producătorul celui mai ieftin model al momentului, Nano, a anunţat recent că pregăteşte o versiune hibridă a maşinuţei care costă, în India şi cu echiparea de bază, echivalentul a 1.500 de euro.
Nu mai vorbim că era electrică bate la uşă, însuşi Renault, proprietarul Dacia prezentând în această toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt, patru concepte auto cu zero emisii poluante.
Două tipuri de motorizare
Duster este un SUV/crossover compact (4,3 metri lungime, 1,8 metri lăţime), disponibil atât cu tracţiune integrală, cât şi 2x4 (pe puntea faţă), propulsat fie de un motor pe benzină (1.6 - 110 CP), fie de unul turbodiesel, pe motorină - 1.5 dCi (cu 85 sau 105 CP).
Dacia a anunţat că varianta 1.5 dCi 2x4 (fără tracţiune integrală) va emite, în medie, „sub 140 de grame de dioxid de carbon pe kilometru”, fără a preciza exact cât.
Adevărul este că noul model Dacia nu e nici cel mai compact, nici cel mai puţin poluant vehicul