Cresterea taxelor si impozitelor pe timp de criza poate fi cea mai mare greseala care poate fi adoptata de catre un guvern deoarece ar sufoca si mai mult consumul.
"In timp de criza economica, impozitele si taxele nu ar trebui sa creasca, ci ar fi recomandata chiar o reducere. Pe de alta parte, din cauza situatiei economice cheltuielile guvernamentale cresc. Din acest motiv, cresterea impozitelor ar trebui sa se realizeze dupa sfarsitul crizei, pentru a plati costurile acesteia", a spus Richard Martin, director raportare financiara in cadrul ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), in cadrul seminarului "CFO-ul, cel mai important manager pe timp de criza" organizat de BUSINESS Magazin si ACCA.
"Rolul unui CFO in vremuri linistite este mai dificil decat pe timp de criza deoarece deciziile care le ia in momentele bune influenteaza compania atunci cand este in criza economica. Poti face greseli mult mai mari pe timp de crestere decat atunci cand este criza", a spus Reinhard Pichler, CFO al Petrom, cea mai mare companie de pe piata locala. El afirma ca Petrom a inceput sa deruleze programe "anticriza" inca de anul trecut, la fel ca si Toyota Romania, unul dintre principalii jucatori de pe piata auto locala, care au ales, de exemplu, ca profitul din 2008 sa nu fie distribuit sub forma de dividende actionarilor, pentru a intari stabilitatea companiei.
"Cea mai dificila decizie pe care am adoptat-o a fost aceea de a nu plati dividendele in 2008. Mesajul transmis in interiorul grupului a fost acela ca trebuie sa fim atenti in 2010 deoarece nu ne vom mai intoarce la cresterile din 2007 si 2008", a subliniat Pichler.
In cazul Toyota, scaderea pietei auto din 2009, de peste 50%, a determinat o campanie de reducere de costuri in cadrul companiei. "Din cauza scaderii pietei, pentru a reduce stocurile am apelat la discounturi pentru a vinde a