A plecat de la un mic atelier şi a ajuns să-şi dezvolte afacerea, iar acum are franciza ITP (Inspecţie Tehnică Periodică) de la Registrul Auto Român.
I-au plăcut motoarele dintotdeauna şi a simţit o atracţie deosebită pentru ele. Consideră că un mecanic adevărat tratează un motor ca şi cum ar avea suflet, nu ca pe o simplă îmbinare mecanică.
Tatăl său a fost mecanic auto, aşa că înainte de a învăţa tainele scrisului sau ale matematicii ştia ce este şi când se foloseşte o cheie de 13, un imbus sau o inelară.
„Cred că la opt ani am demontat şi refăcut primul meu motor. Era un notor în doi timpi de la o motoretă Mobra. De altfel la început m-am ocupat doar de motoarele în doi timpi. Sunt, este adevărat, mai simple, au mai puţine piese în mişcare", îşi aminteşte Gelu Mavroianu.
În acea perioadă a învăţat că puterea unui motor poate fi crescută dacă dozajul amestecului carburant este corect făcut.
„A fost perioada în care am experimentat diverse tipuri de amestec, benzină-ulei dar şi diferite tipuri de jiclere. Am observat atunci că dacă traseul aer-carburant era lustruit ca o oglindă motorul mergea mult mai bine", s-a destăinuit mecanicul.
De la un mic atelier, la Staţia ITP
„După revoluţie, când toate mergeau anapoda, i-am promis soţiei că o să o scoatem noi la liman. Aşa că m-am privatizat, am făcut un mic garaj unde efectuam de dimineţa până seara reparaţii. Seriozitatea cu care am tratat fiecare maşină mi-a adus clienţi din ce în ce mai mulţi aşa că am fost nevoit să mă extind", ne-a declarat Gelu.
De la un atelier cu o maşină a ajuns la o întreagă secţie. A reuşit să încheie un contract de franciză cu Registrul Auto Român, astfel că fima sa a evoluat de la micul garaj la o staţie unanim apreciată de toţi posesorii de autovehicule din Brăiliţa pe care-i deserveşte dar şi din întreg oraşul. @N_P