Nu. Nu voi comenta decizia de restructurare a zonei de print publishing din Realitatea-Catavencu. Ii las pe altii sa o faca.
Nu am dreptul moral sa discut pe acest subiect, cata vreme m-am ocupat in detaliu atat de Cotidianul, cat si de Business Standard, pana acum un an si cateva luni. Orice as spune, asadar, se poate pune sub umbra indoielii si subiectivismului.
Ma rezum la selectia catorva ganduri, stiri si declaratii extrem de importante pentru viitorul jurnalismului si al business-ului media: Cristian Tudor Popescu, jurnalist Gandul: „E limpede că Internetul e viitorul. În maxim 15 ani, ziarele pe hârtie vor deveni o curiozitate bibliofilă, e inexorabil. Iar cititorii care vor avea ziarul în mână la cafea vor fi ca filateliştii de azi (…) Dacă vă uitaţi la ce s-a întâmplat în campanie, lucrurile se îndreaptă în sensul acesta, adică trecerea printului în poziţia marginal” Adrian Sarbu, CEO CME si proprietar MediaPRO: „Internetul este noua frontiera. Aceste businessuri, care raman in proprietatea mea, sunt pozitionate pentru o crestere rapida in aceasta piata a viitorului: continutul pe Internet. Nu vom mai avea nevoie de 20 de ani pentru a atinge succesul in aceasta noua piata” Dinu Patriciu, proprietar Adevarul Holding: “Intenţionez să investesc mai mult în Internet, un segment care a crescut mult în acest an şi se află în continuă expansiune” Sorin Ovidiu Vantu, proprietar Realitatea-Catavencu: “Nu mai am încredere în print. Voi renunţa definitiv la print (…) Merg doar pe media electronică. Acolo voi investi cât este necesar pentru a-mi menţine cota de piaţă şi chiar pentru a o spori”. Marius Hagger, general manager Ringier Romania: “Vom continua investiţiile în media digitale, reprezentate de site-urile noastre Libertatea.ro, Evz.ro şi noul portal pentru femei Unica.ro. De asemenea, vedem noi oportunităţi în modele de business bazate pe tranzacţ