După ce mai mulţi ani a susţinut artificial pe piaţă publicaţiile grupului, Vîntu caută să-şi „vindece“ afacerea concentrându-se pe mediile electronice. Măsura radicală a lui Sorin Ovidiu Vîntu de a renunţa la investiţiile în presa scrisă este privită ca o consecinţă naturală a strategiei sale de business. Unde a greşit?
Miercuri, în timp ce angajaţii de la „Cotidianul", „Business Standard" şi „Money Express" încercau să afle ce se va întâmpla în continuare şi cum vor reuşi să îşi plătească ratele la bănci, conducerea Realitatea-Caţavencu anunţa investiţii de 4,5 milioane de euro în operaţiunile din Republica Moldova.
Pe lângă lansarea televiziunii de ştiri şi business Publika TV şi a portalului publika.md, omul de afaceri a achiziţionat şi pachetul majoritar de acţiuni al companiei online New Media Group din Moldova.
Totuşi, de ce ar alege Vîntu să dezvolte afaceri în Republica Moldova, unde piaţa totală de publicitate nu depăşeşte 25 de milioane de euro? Poate pentru a-şi manifesta influenţa în unele zone de interes, ar spune unele voci. Cert este însă că o ţară ca Republica Moldova nu justifică „pomparea" unei sume atât de mari de bani care să se şi întoarcă în buzunarul lui Vîntu.
O reţetă de publicaţii dezvoltată forţat
În timp ce omul de afaceri „face cărţile" pe alte plaiuri, şefii ziarelor pe care le-a părăsit caută investitori. Cea mai recentă informaţie, neconfirmată însă de conducerea „Cotidianul", este aceea că ziarul va fi preluat de Adrian Mititelu, patronul Universităţii Craiova şi al publicaţiei „Ediţie Specială" (Craiova). Cornel Nistorescu, directorul „Cotidianul", a scris editoriale pentru ziarul local până în această vară, când Vîntu l-a adus la cotidianul său cu „targeturi clare", fără să declare care ar fi acestea. „Money Express" ar putea intra în posesia lui Dragoş Nedelcu şi a lui Sorin Freciu, ambii angajaţi ai