China îşi face intrarea pe piaţa europeană a infrastructurii rutiere prin câştigarea contractelor de construcţie a două tronsoane ale autostrăzii dintre Berlin şi Varşovia, transmite AFP. Până în 2012, grupul China Overseas Engineering Group (COVEG) va construi 49,2 kilometri din această autostradă, după ce a oferit preţuri inferioare celor propuse de companii europene. Este prima licitaţie în domeniul infrastructurii câştigată în Polonia de o companie chineză, a decla
China îşi face intrarea pe piaţa europeană a infrastructurii rutiere prin câştigarea contractelor de construcţie a două tronsoane ale autostrăzii dintre Berlin şi Varşovia, transmite AFP.
Până în 2012, grupul China Overseas Engineering Group (COVEG) va construi 49,2 kilometri din această autostradă, după ce a oferit preţuri inferioare celor propuse de companii europene.
Este prima licitaţie în domeniul infrastructurii câştigată în Polonia de o companie chineză, a declarat Marcin Hadaj, purtător de cuvânt al Direcţiei pentru drumuri naţionale şi autostrăzi (GDDKiA), compania poloneză de stat care a selectat operatorul din China.
Potrivit specialiştilor europeni în domeniul construcţiilor şi lucrărilor publice, este vorba şi de primul contract de acest tip obţinut de o companie chineză în Uniunea Europeană.
"Prezenţa companiilor chineze are un efect pozitiv asupra preţurilor ofertelor", a declarat Stanislaw Lesniewski, din Ministerul polonez al Infrastructurii.
COVEG a propus construcţia a 29,2 kilometri de autostradă pentru 754,5 milioane de zloţi (185 milioane euro), cu 44% sub nivelul prevăzut în devizul iniţial, de 1,7 miliarde zloţi (417 milioane euro).
"Companiile concurente au propus la rândul lor preţuri inferioare devizului", a declarat Jerzy Frenkiel, director general al compania Decoma, partenerul polonez al operatorului chinez, care a respins acuzaţii