În următorii trei ani, grupul chinez China Overseas Engineering Group va construi două tronsoane în lungime de 49,2 kilometri din autostrada ce va uni Berlinul de Varşovia.
Chinezii au câştigat licitaţia de atribuire a contractului în detrimentul altor două companii europene, oferind cel mai mic preţ, respectiv 185 milioane euro, cu 44% sub nivelul prevăzut în devizul iniţial, de 417 milioane euro, transmite Mediafax.
Potrivit ministrului demis al Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, la finele lunii octombrie, că un kilometru construit din Autostrada Transilvania a costat statul român între 12 şi 13 milioane de euro.
Spre comparaţie, chinezii fac lucrări de aproape patru ori mai ieftine. Astfel, un kilometru din autostrada ce va lega Berlinul de Varşovia va costa circa 3,76 milioane de euro.
Aceasta este prima lucrare de infrastructură pe care o execută o firmă chineză pe piaţa europeană. China ocupă poziţia a doua în lume după lungimea reţelei de autostrăzi, după Statele Unite ale Americii. Planul aprobat de autorităţile de la Beijing prevede ca lungimea totală a sistemului de autostrăzi să ajungă la 85.000 de kmîn următorii ani.
Autostrăzile împânzesc UE
Ungaria numără şapte autostrăzi date în folosinţă şi alte trei în plan, cu o lungime totală de peste 1.400 de kilometri. În Slovacia, autostrada D1, care traversează ţara de la un capăt la altul, va avea 517 kilometri, din care peste 270 sunt deja operaţionali. Alţi peste 45 de kilometri sunt în construcţie, iar lucrările la alţi peste 200 de kilometri vor începe în curând. Primul tronson a fost dat în folosinţă în 1985.
Bulgarii au anunţat că, până în 2013, vor termina lucrările de la două autostrăzi, Trakiya şi Maritsa, potrivit novonite.com. Autostrada Trakiya va avea 443 de kilometri, din care 280 sunt operaţionali