Avicola Crevedia, parte a holdingului Agroli Group, estimeaza o crestere a vanzarilor in perioada Sarbatorilor de iarna de aproximativ 15%, o tendinta observata fiind cresterea treptata in ultimii ani a consumului de carne de pasare in intervalul mentionat, spune Camelia Hoinarescu, director de marketing si dezvoltare Agroli.
“Piata carnii de pasare din Romania a crescut si va continua sa creasca si la anul. Ca volum a atins 450.000 kg. Chiar daca ne asteptam la cresteri ale vanzarilor, piata nu reactioneaza, oamenii isi restrang consumul la strictul necesar. De la an la an romanii opteaza din ce in ce mai mult pentru carnea de pasare in detrimentul carnii de porc tocmai din cauza pretului”, spune Camelia Hoinarescu (foto).
Anul acesta Avicola Crevedia a implinit 50 de ani de la infiintare, ocazie cu care compania a lansat o noua campanie de promovare, care se va desfasura in perioada decembrie-februarie. In opinia reprezentantului Agroli Group, luna decembrie a acestui an nu poate deveni o luna de varf pentru vanzari fara promotii.
Potrivit Cameliei Hoinarescu, anul acesta nu au existat modificari de pret pentru produsele din portofoliu, compania “functionand normal, insa la o rata de profit mai mica”.
In 2009 Agroli Group va raporta o cifra de afaceri de 70 mil. euro, aportul Avicola Crevedia la aceasta evolutie fiind de 59%. De asemenea, vanzarile de carne de pasare au inregistrat o crestere in volum, de pana la 22.500 tone in 2009, fata de 18.500 tone in 2008. 60% din vanzari sunt realizate prin comertul modern.
“Pentru 2010 suntem rezervati in prognoze, partea de instabilitate politica s-a simtit si se va simti si mai mult anul viitor, in lipsa subventiilor.
Fara subventii industria agricola va cadea. Nu stim ce urmeaza sa se intample cu piata, vom avea nevoie de flexibilitate mare in toate departamentele, respectiv un mana