Kenvelo Romania, una dintre cele mai extinse retele de magazine de imbracaminte pentru tineri, cu circa 60 de unitati la nivel local, si-a schimbat strategia de dezvoltare ca urmare a scaderii afacerilor cu pana la 30%, in euro, in acest an comparativ cu 2008.
"Pana acum, strategia de management cuprindea doar deschideri de magazine. Era simplu in Romania, nu era nimic de administrat in aceasta tara pentru ca nu exista oferta pentru clienti. Daca esti in desert si esti singurul care vinde apa, nu conteaza unde iti asezi magazinul. Dar daca pana acum filozofia era sa mergem in desert, unde sa nu concuram cu nimeni, acum vrem sa fim acolo unde sunt toti competitorii nostri", a declarat Piofrancesco Borghetti CEO Kenvelo si principalul actionar al companiei.
Romanii ca si ceilalti est-europeni traiesc in malluri
Daca in 2008 compania avea 69 de magazine si afaceri de 153,2 mil. lei (41,6 mil. euro), anul acesta Kenvelo a decis sa reduca numarul de unitati neprofitabile inchizand noua magazine, pentru ca in prezent "retailerii trebuie sa isi schimbe anual reteaua si strategia", dupa opinia lui Borghetti.
Chiar daca afirma ca magazinele plasate stradal atrag cele mai mici venituri "pentru ca romanii ca si ceilalti est-europeni traiesc in malluri" si ca vor fi primele vizate in vederea inchiderii, Borghetti nu da detalii cu privire la numarul exact de magazine la care urmeaza sa renunte in 2010.
Chirii mai mici cu 20% pana la 50%
Compania a reusit anul acesta sa reduca masiv din costuri, economisind circa 2.000 de euro pe luna, prin disponibilizarea a 100 de angajati din 550 anul trecut, prin renegocierea chiriei si reducerea acesteia intre 20% si 50% si prin reducerea costurilor interne.
"Acum doi ani aveam un angajat la fiecare 9 metri patrati si magazinele erau intotdeauana pline. In Europa media pe angajat este de 40 de metri pat