Piata recuperarii de creante este probabil una din putinele piete care nu duce lipsa de cerere pentru serviciile oferite pe timp de criza, mai ales pe fondul cresterii restantelor la credite si al inrautatirii comportamentului de plata al romanilor.
Totusi, rata de succes in cadrul procesului de recuperare a debitelor a scazut considerabil in 2009, presupunand mai mult efort din partea colectorilor pentru a atinge nivelul din 2008, potrivit jucatorilor de pe piata.
„Exista cerere de la clienti pentru recuperarea creantelor, insa este foarte greu sa mentinem rata de succes in procesul de recuperare creante si mai ales la nivelul la care se situa anul trecut”, a declarat Bogdan Rosu (foto), director de vanzari si marketing in cadrul EOS KSI Romania, companie de recuperare creante cu o cota de piata de 40% pe piata romaneasca a recuperarii debitelor.
El a explicat ca, daca anul trecut se putea vorbi de o rata de succes intre 40% si 60% in cazurile de pe segmentul comercial (B2B), foarte rapid, in termen de 30 de zile de la primirea solicitarii, in 2009 acestea se ating mult mai greu, mult mai tarziu si cu mult mai mult efort.
In medie, rata de succes, spune reprezentantul EOS KSI, a scazut cu 10-12 procente in 2009 atat pe segmentul retail, cat si pe cel corporate. Pe sectorul retail (B2C) rata de succes era anul trecut de circa 60-70%.
Citeste aici despre situatia restantelor la credite.
„Pe segmentul retail (B2C) cresterea somajului a avut un impact direct, in sensul ca a condus spre intarzieri in recuperarea creantelor, dar si la o plata medie mult mai mica decat anul trecut si atunci devine cheie momentul in care se preiau creantele de catre o companie specializata in recuperarea debitelor. Cu cat un client doreste ca rata de succes sa fie mai mare, cu atat trebuie sa ne spuna mai devreme de creantele pe care vrea sa le recupere