Dragoş Stanca, director al F5, divizia new media a trustului Realitatea-Caţavencu, este de părere că anul viitor va fi unul de consolidare pentru industria online şi vede o creştere de maximum 10%. În ceea ce priveşte publicitatea în online, Stanca afirmă că online-ul va ajunge la acelaşi nivel cu printul într-un orizont de timp predictibil, respectiv 3-5 ani. capital.ro vă prezintă viziunea pe care Sorin Ovidiu Vîntu mizează după ce ieri a decis renunţarea la produsele de pri
Dragoş Stanca, director al F5, divizia new media a trustului Realitatea-Caţavencu, este de părere că anul viitor va fi unul de consolidare pentru industria online şi vede o creştere de maximum 10%. În ceea ce priveşte publicitatea în online, Stanca afirmă că online-ul va ajunge la acelaşi nivel cu printul într-un orizont de timp predictibil, respectiv 3-5 ani. capital.ro vă prezintă viziunea pe care Sorin Ovidiu Vîntu mizează după ce ieri a decis renunţarea la produsele de print ale trustului.
capital.ro: Cum a fost anul 2009 pentru industria online?
Dragoş Stanca: 2009 a fost un an în care piaţa, sub presiunea crizei, s-a consolidat, în sensul în care playerii locali care aveau deja cât de cât nişte poziţii stabile au reuşit să îşi păstreze cotele de piaţă sau să aibă pierderi minime. Search engine-ul, marketingul au crescut, în opinia mea, chiar dacă nu se vede în raportări. Chiar dacă piaţa, conform estimărilor, a avut o uşoară scădere de până la 15, poate 20%, în ceea ce priveşte advertisingul local, volumul total de bani nu a fost mai mic, ci, dimpotrivă, a fost puţin mai mare. O altă caracteristică a fost creşterea numărului de site-uri măsurate şi monitorizate prin sistemul independent şi validat de industrie care este SATI. Din punctul de vedere al start-up-urilor, au fost mult mai puţine, atât din zona antreprenorială, cât şi din zona companiilor mari, pentru simp