Precara experienţă de business, cultura de management aproape inexistentă şi incapacitatea de a înţelege semnalele din piaţă i-au determinat pe mare parte dintre angajatorii români să fie în primul trimestru al anului 2009 foarte optimişti în privinţa previziunilor de angajare. Sfârşitul anului i-a găsit, însă, într-o cu totul altă stare de spirit, dictată de frică şi de regândirea strategiilor de dezvoltare. Discrepanţa dezvăluită de studiul Manpower este f
Precara experienţă de business, cultura de management aproape inexistentă şi incapacitatea de a înţelege semnalele din piaţă i-au determinat pe mare parte dintre angajatorii români să fie în primul trimestru al anului 2009 foarte optimişti în privinţa previziunilor de angajare. Sfârşitul anului i-a găsit, însă, într-o cu totul altă stare de spirit, dictată de frică şi de regândirea strategiilor de dezvoltare. Discrepanţa dezvăluită de studiul Manpower este frapantă!
Studiul Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă pentru primul trimestru din anul viitor arată că angajatorii din România se află pe ultimul loc, în Europa şi în lume, în ceea ce priveşte optimismul. Discrepanţa este însă foarte mare, faţă de prima parte a anului 2009, când managerii români se aflau pe prima poziţie în Europa şi pe locul 6 în lume în privinţa optimismului.
Angajatorii români au fost luaţi prin surprindere de schimbarea bruscă impusă de criză. „O adaptare târzie la noile condiţii de business, centrată încă în vechea strategie de dezvoltare, a produs poate rezultatele foarte optimiste în comparaţie cu majoritatea ţărilor din Europa în primele luni din 2009”, explică pentru capital.ro Florin Gogianu, sales support representative al companiei de recrutare Lugera & Makler.
Gogianu remarcă în primul rând trecerea bruscă a companiilor şi a departamentelor de HR de la o strategie axată pe dezvoltar