Editorialistul Cristian Tudor Popescu este convins că, în 15 ani, ziarele pe print vor deveni un „accesoriu vintage”. Sursa: Codrin Prisecaru
„E limpede că Internetul e viitorul. În maxim 15 ani, ziarele pe hârtie vor deveni o curiozitate bibliofilă, e inexorabil. Iar cititorii care vor avea ziarul în mână la cafea vor fi ca filateliştii de azi”.Campania electorală a fost cel mai bun barometru, în opinia sa, în ce priveşte influenţa mediatică print vs. online.
„Dacă vă uitaţi la ce s-a întâmplat în campanie, lucrurile se îndreaptă în sensul acesta, adică trecerea printului în poziţia marginală. Vă dau doar un exemplu: „Gândul” a avut în unele zile şi 150.000 de accesări, ori tirajul ziarului este sub 20.000. Practic, puterea de transmisie mediatică a site-ului este mult mai mare. În România, pe print, nu poţi face profit cu un cotidian quality. Poate tabloidele fac profit, dar cele quality nu”, adaugă editorialistul de la „Gândul”.
Previzibilă era şi dispariţia unor ziare, în contextul crizei economice, multe dintre ele menţinute artificial până după alegeri, deşi înregistrau pierderi. „Dacă dispar unele ziare nu e nici mai bine, nici mai rău. Ceea ce se întâmplă în natură nu are conotaţii etice. Când un animal dispare în lupta dintre specii nu e bine sau rău, e natural. Se întâmplă”.„Decizia de investi sume enorme pentru promovare în „Adevărul” e o opţiune a d-lui Dinu Patriciu pentru print. Dar, repet, cotidianele quality nu fac profit în România”.
„Doar tabloidele au găsit soluţia ieşirii din criză”
Dincolo de problemele generale ale presei, cauzate fie de derapajele din periada campaniei electorale – aşa cum crede Mircea Toma, fie de decizii mai mult sau mai puţin inspirate ale patronilor lor, în perioada de criză se descurcă numai tabloidele, spun analiştii media. „Sorin Ovidiu Vîntu ia o decizie să