Deşi a semnat un contract de 3,7 milioane de euro, cu APDM, firma Superquatro Grup nu a reuşit să-şi ducă la bun sfârşit obligaţiile, termenul de finalizare al lucrărilor fiind 23 iunie 2009.
Lucrările pentru ranfluarea epavei navei Transilvania au început anul trecut, în luna septembrie şi au ieşit demult din grafic. Până în momemntul de faţă, doar 30% din navă a ajuns, din nou, la lumina zilei. Superquatro Grup a depaşit de două ori termenul de finalizare a lucrărilor de recuperare şi nu sunt semne că ritmul acestora ar putea să se îmbunătăţească prea curând. Drept urmare, firma va fi penalizată de către Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi. Penalităţile reprezintă 0,1% pe zi (de întârziere), din valoarea contractului.
“N-am încasat încă penalităţile. La sfârşitul contractului, vom face socoteala. La data de 23 octombrie, trebuia să fie scoasă nava de acolo. Ei (firma Supequatro n.n.) au solicitat, de la început, prelungire de termen. O să intrăm până la urmă într-un litigiu”, a declarat Mihai Ochialbescu, şeful APDM Galaţi.
Faptul că tabla navei este putrezită îngreunează lucrările. Nu se pot scoate la suprafaţă decât bucăţi mici din epavă. Degeaba se folosesc cabluri care ar putea susţine şi 100 de tone, deoarece, în momentul în care sunt legate, ele trec prin tablă şi nu se pot scoate decât bucâţi mici de câteva sute de kg. Şeful APDM-ului spune că, deşi tabla pare groasă, la mijloc este doar cât o foiţă şi restul este oxid de fier. Până acum, au fost tăiate din epavă doar fragmente mici, care au rămas pe fundul apei.
“Firma respectivă trage de o tablă, despre care, angajaţii ei spun că ar avea 100 de tone sau 200 de tone şi scot o bucată de tablă de un metru, de 500 kg. Tabla este foarte ruginită, niturile sar imediat şi o scot bucăţele”, a mai spus Mihai Ochialbescu.
După ce termenul a fost depăşit de două