Piata produselor antistres a inregistrat in primele noua luni ale acestui an o crestere de 16,4%, pana la nivelul de 1,33 mil. euro, in timp ce in unitati avansul a fost aproximativ acelasi, de circa 15,2%, la 0,6 mil. unitati, potrivit companiei de analiza si studii de piata Cegedim Romania.
Pe segmentul produselor antistres a fost inregistrata o evolutie mult mai buna comparativ cu piata totala, care in primele noua luni ale acestui an a scazut cu 3% (in euro), pana la 1,4 miliarde de euro.
"Am observat in ultimul timp o crestere accentuata atat a cererii, cat si a ofertei de produse antistres naturale datorita cel mai probabil deschiderii din ce in ce mai accentuate a pacientilor catre produse fitoterapeutice (naturale - n. red.), informarii si educatiei in acest sens", a spus Roxana Petrovici, farmacist specialist in cadrul producatorului Fiterman Pharma, unul dintre principalii jucatori pe aceasta piata.
Fiterman Pharma a inregistrat in primele noua luni ale acestui an vanzari de 0,1 milioane de euro pe aceasta piata prin intermediul a patru produse. Vanzarile de medicamente antistres au incetinit in primele noua luni din 2009, dupa ce in 2008 avansul total al pietei a fost de aproape 70%.
"Factorii care influenteaza evolutia acestei piete sunt stilul urban extrem de dinamic, agitat, competitiv acompaniat de traficul si orarul aglomerat din marile orase, dar si de contextul crizei economice actuale, generatoare de emotii negative precum stres, agitatie, anxietate, depresie, insomnii", a mai spus Petrovici.
Ea este de parere ca un segment neacoperit in aceasta piata este cel al produselor antistres pentru copii, "segment dificil de abordat din cauza gamei limitate de ingrediente naturale care pot fi administrate grupelor mici de varsta."
Principalele produse pe aceasta piata, care potrivit companiei de analiza si studii de piata