Având în vedere că proprietarii maşinilor noi cu motorizări conforme normelor de poluare nu vor mai fi scutiţi de plata taxelor de primă înmatriculare, începând cu 1 ianuarie 2010, valoarea minimă a taxei pe care o va plăti posesorul unui Logan nou va fi de 363 de euro. Mai mult, pentru versiunea cu cea mai mare capacitate cilindrică şi cel mai înalt grad de poluare proprietarii vor trebui să scoată din buzunar nu mai puţin de 774 de euro. Astfel, în funcţie de capacitatea cilindrică şi de emisiile de dioxid de carbon, pentru un model Dacia Logan nou, pe benzină, cu o capacitate cilindrică de 1.149 centimetri cubi (cmc) şi emisii de dioxid de carbon de 139 de grame per kilometru, taxa este de 363 de euro, în timp ce, pentru versiunea cu cele mai mari motorizări şi emisii de noxe, de 1.558 cmc şi 172 g/CO2, taxa va fi de 774 de euro, conform calculatorului postat pe site-ul Ministerului Finanţelor.
1.200 euro, înmatricularea unei Kia Cee'd
În ceea ce priveşte modelul Kia Cee'd, cea mai vândută maşină de import în acest an, conform topului Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), taxa va fi cuprinsă între 432 de euro şi 1.200 de euro. Mai mult, proprietarul unui Renault Clio nou, al doilea model în clasamentul importurilor, care are motor de 1.149 cmc şi emisii de 139 de g/CO2, va achita suma de 363 de euro. În cazul variantelor medii de motorizare a modelelor Ford Focus şi Skoda Octavia, următoarele clasate în topul APIA, se va plăti o taxă de 488 euro, respectiv 726 euro.
Legislaţia în domeniu prevede ca în funcţie de vechimea autovehiculului, acesta să beneficieze de un anumit procent de reducere din taxa de poluare, maşinile noi făcând excepţie de la această dispoziţie. Reprezentanţii industriei auto din România susţin că aplicarea taxei ar putea avea un impact minim asupra pieţei de profil. "În condiţiile î