"A preveni este chiar mai important decât a recicla", crede Nico Hoffmann, profesor de ecologie în Luxemburg. Sursa: Razvan ValcaneantuSursa: Henkel Romania
1 /.
Astăzi, la premierea şcolilor verzi ale României, Hoffmann a acordat un mini-interviu pentru evz.ro, prilej de a ne spune că aducerea copilului spre natură este principalul scop al educaţiei ecologice în şcoli. Din acest punct, natura va completa învăţarea, iar profesorul intră în planul doi. În România, statul nu acţionează ca suport al iniţiativelor ecologice ale tinerilor.
Spre exemplu, doar câteva dintre cele 272 de proiecte înscrise în programul "Harta şcolilor verzi" au avut parte de o susţinere solidă din partea autorităţilor locale.În schimb, în Austria, statul oferă fonduri şi consultanţă pentru şcolile care vor să primească statutul de instituţie verde.
Potrivit Ursulei Muellner, reprezentanta unei organizaţii ecologice care se concentrează pe regiunile din Austria Inferioară, o reţea a şcolilor verzi există încă din 1995. OKOLOG, numele reţelei, include sute de şcoli din regiunile din jurul Vienei, care conlucrează în activităţi de mediu. Instituţiile de învăţământ obţin eticheta verde după un proces care durează opt ani, în care trebuie de îndeplinite peste o sută de criterii.
Totodată, România nu are parte de cursuri de educaţie ecologică în şcoli. Un caz ilustrativ este cel al Grupului Şcolar Industrial "Ştefan Anghel", din Reşiţa, unde chiar şi orele de biologie au fost scoase din programă. Acolo însă, profesoara Lucia Munteanu a avut iniţiativă şi a înfiinţat o clasă de protecţie a mediului. Acum, elevii de la această şcoală au avut al treilea cel mai bun proiect ecologic, iar una dintre activităţi a vizat protejarea biodiversităţii din câteva ecosisteme din judeţul Caraş Severin.
INTERVIU
evz.ro: Care este prin