Dezvoltatorii imobiliari au construit, în ultimii ani, în Bucureşti, peste 63.000 de locuri de parcare în clădirile de birouri, centrele comerciale şi ansamblurile rezidenţiale mari. Numărul este important, dacă îl raportăm la cele 100.000 de parcaje pe care Primăria Generală a Capitalei le-a amenajat între 2000 şi 2008. Totuşi, problema lipsei locurilor de parcare persistă. Principalele motive pentru care s-a ajuns în această situaţie constau în densitatea mare a noilor cen
Dezvoltatorii imobiliari au construit, în ultimii ani, în Bucureşti, peste 63.000 de locuri de parcare în clădirile de birouri, centrele comerciale şi ansamblurile rezidenţiale mari. Numărul este important, dacă îl raportăm la cele 100.000 de parcaje pe care Primăria Generală a Capitalei le-a amenajat între 2000 şi 2008. Totuşi, problema lipsei locurilor de parcare persistă. Principalele motive pentru care s-a ajuns în această situaţie constau în densitatea mare a noilor centre urbane şi în incapacitatea primăriilor de sector de a amenaja un număr suficient de spaţii pentru maşini.
Dezvoltatorii ansamblurilor rezidenţiale mari, cu peste 100 de locuinţe, finalizate în ultimii ani la nivelul Bucureştiului, au realizat circa 12.000 de locuri de parcare. Dacă adăugăm cele 21.100 de parcaje din cadrul centrelor comerciale şi alte circa 30.000 de spaţii create de dezvoltatorii clădirilor de birouri ajungem la circa 63.100 de locuri.
Potrivit viceprimarului Capitalei, Mircea Raicu, în perioada 2000-2008 Primăria Generală a realizat 100.000 de locuri de parcare. Cu toate acestea, raportul de cinci maşini pe un loc de parcare rămâne încă valabil.
Unu din doi angajaţi, fără loc de parcare
Normele pentru clădirile de birouri de clasa A menţionează că la 30 de mp utili trebuie construit un loc de parcare, iar pentru cele de clasa B trebuie pus la dispoziţie un par