Saptamana trecuta, Micri Gold Bijuterii reloca diamantele si materialele pretioase din bulevardul Balcescu in cel mai mare multibrand al companiei, un boutique aflat intr-o cladire istorica (parterul Grand Hotel Continental) de pe Calea Victoriei.
Investitia de un milion de lei a fost anuntata intr-un moment in care piata de bijuterii din Romania resimte efectele crizei. Compania condusa de Andreea Ionita Loukas are partenere case de bijuterii care opereaza dupa acelasi model, al afacerilor de familie (Damiani, Schoeffel). Dupa Afaceri a discutat cu reprezentantii brandurilor despre strategia de lupta a companiilor de familie cu criza si cum se prefigureaza 2010.
"Cererea s-a schimbat dramatic in ultimii ani, clientii nostri sunt tot mai sofisticati ca stil si cer permanent noi produse. Sunt fani ai brandului si cred ca potentialul pentru branding este imens, mai ales ca aproximativ 85% din cota de piata la nivel global este detinuta de branduri necunoscute", sustine Fabrizio Giaccon, director de vanzari si marketing la Damiani International. 2009 a fost plin pentru compania italiana, care a inceput anul ca sponsor al echipei Italia Challenge in regata Louis Vuitton Pacific Series. A deschis doua boutique-uri (Londra si aeroportul din Istanbul), s-a extins pe piata din America de Nord, va produce o linie de bijuterii pentru Maserati, a creat celebrul sutien Harlequin Fantasy Bra (3 milioane de dolari) pentru Victoria's Secret si a lansat linia Sharon Stone for Damiani.
"In Europa de Est crestem foarte mult, consideram ca pietele emergente au potential imens pentru noi. Pe pietele din Rusia, Kazahstan sau Ucraina inregistram cresteri de doua cifre, desi tendinta generala a pietei nu este pozitiva", explica Giaccon.
Reprezentantul Damiani recunoaste ca piata bijuteriilor a fost afectata de criza, dar spune ca programul de extindere pe no