Cosmote, numarul trei pe piata locala de telefonie mobila, a lansat ieri solutiile de acces la e-mail mobil ale companiei canadiene Blackberry. Dupa achizitia Zapp - operator cu o baza puternica de clienti pe segmentul business si care avea si o licenta 3G, lansarea Blackberry incepe sa aduca operatorul elen in pozitia de a putea concura cu produse similare liderii pietei locale, Orange si Vodafone.
In Romania, o piata cu peste 28 de milioane de utilizatori de telefonie mobila, terminalele Blackberry sunt inca o raritate, ele fiind intalnite in special in randul angajatilor din multinationale - in total aproximativ 50.000 de utilizatori.
Cosmote a lansat momentan doua modele Blackberry, care sunt disponibile in reteaua de retail a Cosmote si Germanos, la preturi incepand de la 509 RON (TVA inclusa) pentru BlackBerry Curve 8900, cu abonament de voce pe doi ani, respectiv de la 919 RON (TVA inclusa), pentru modelul BlackBerry Bold 9000, in functie de planul tarifar ales.
Cosmote ofera patru tipuri de abonamente BlackBerry (BlackBerry Optim, Avantaj, Extra si Extra Plus), ale caror preturi variaza intre 9 si 35 de euro (fara TVA) si includ intre 5 - 110 MB/luna in tara si 5MB/luna in roaming.
Intrarea pe piata Blackberry a Cosmote Romania nu a adus scaderi ale tarifelor in raport cu ofertele Orange si Vodafone, care vand de ani de zile aceasta solutie.
Aceasta nu este insa o surpriza, in contextul in care Michael Tsamaz, CEO al grupului, preciza recent intr-un interviu pentru ZF ca operatorul, care vrea sa intre pe profit net, nu vrea "razboaie ale preturilor in Romania".
De altfel, raspunzand unei intrebari a ZF care viza exact structura preturilor pentru Blackberry din Grecia in raport cu cea din Romania, Tsamaz explica de ce compania nu va "copia" ofertele, ci le va adapta situatiei de pe piata.
"Preturile pe care decizi sa le