Halewood, unul dintre principalii jucatori din industria vinului, a inregistrat in primele 11 luni din acest an vanzari totale (produse interne si export) de 6,79 mil. euro, in scadere cu 26% fata de vanzarile din intervalul similar din 2008.
"Estimam o reducere cu 12-14% a volumului de vanzari in aceasta perioada. In fapt efectele crizei au fost resimtite de doua ori mai puternic. Aceasta reducere a avut cauzele in caderea exporturilor, caderea unor piete traditionale pentru Cramele Halewood cum sunt tarile baltice si Marea Britanie, dar si o contractare a pietei interne pentru vin in lunile august - octombrie", a spus Mihai Chitic, directorul comercial al companiei.
Luna octombrie a adus pentru Cramele Halewood o scadere a volumului vanzarilor cu 30% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Producatorul estimeaza pentru 2010 vanzari de 11 mil. euro atat interne, cat si pe piata externa.
Afaceri si profit in crestere anul viitor
"Cel mai optimist scenariu pentru 2010 este realizarea unei cifre de afaceri de peste 11 milioane de euro si un profit de peste 500.000 de euro", a mai spus Chitic. Pe de alta parte, cel mai pesimist scenariu pe care compania il ia in calcul este "mentinerea situatiei pe care am inregistrat-o in 2009." Pentru 2009, compania si-a bugetat vanzari de 8,4 mil. euro, cu 17% mai mici decat in 2008 si un profit de peste 100.000 de euro.
"In prima perioada de impact a crizei economice, respectiv sfarsitul anului 2008 inceputul anului 2009, am operat reduceri de personal, in prezent fiind in program de reorganizare a activitatii care se va finaliza cu o noua reducere de personal, dar nesemnificativa, 5-6%", mai spune Chitic.
Halewood este si unul dintre cei mai importanti exportatori de vin de pe piata locala, livrarile externe ajungand la 32% din cifra de afaceri.
Lipsa lichiditatilor este principala