Cea de-a IX-a ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun a avut loc joi seară şi a strâns 275.000 de euro. Desfăşurat sub egida organizaţiei „Salvaţi Copiii“, festivalul iernii a resimţit instabilitatea economică a ţării.
CLICK AICI PENTRU FOTOGALERIE!
Dintre sutele de invitaţi, mai mult celebri decât anonimi, doar câţiva filantropi s-au încăpăţânat să ignore realitatea economică de dragul copiilor. Cei 275.000 de euro strânşi anul acesta la gală sunt rezultatul efortului câtorva firme.
Dintre cei 23 de brăduţi expuşi, 20 au fost realizaţi de designeri români, iar trei au reprezentat cadoul copiilor de la „Salvaţi Copiii", în semn de mulţumire pentru cei care i-au ajutat pe parcursul anilor.
Aceiaşi cumpărători de anul trecut
În timpul galei prezentate de Andi Moisescu şi de Andreea Raicu, au fost licitaţi 17 brăduţi, ceilalţi şase fiind cumpăraţi pentru suma de 10.000 de euro fiecare înaintea licitaţiei. Cea mai mare sumă a serii, 17.000 euro, a fost licitată pentru brăduţul creat de Oxette.
Intitulat „Visul unei nopţi de iarnă", bradul Oxette, creat cu gândul la Crăiasa Zăpezii, este prevăzut cu un suport din oţel, acoperit cu foiţă de argint pe care au fost prinse cristale Swarovski şi alte pietre semipreţioase.
Omul de afaceri Marius Ivan, care a cheltuit 32.000 de euro în cadrul galei, a primit diploma onorifică de Ambasador al organizaţiei „Salvaţi Copiii", pentru suportul financiar pe care l-a oferit festivalului încă de la prima ediţie.
Copilărie pentru un copil român
Venera Arapu este unul dintre designerii fideli ai festivalului. În acest an, creatoarea a mizat pe un brad atipic, greu de integrat în normele şi dimensiunile obişnuite ale obiectului.
Pe panoul uriaş pe care erau pictaţi monştri şi copii, luminat de globuri mari aşezate strategic în forma conică, scria: „Monştrii nu mint niciodată, de