Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, va inchide cele doua magazine pe care le detine in Statele Unite, din cauza faptului ca strategia companiei de a deschide magazine bazate doar pe numele brand-ului, nu este profitabila, scrie presa internationala. Compania a raportat scaderi pe durata crizei economice globale si pierde teren in avantajul rivalilor precum Apple, producatorul dispozitivului iPhone, in pofida faptului ca a redus din cheltuieli. Nokia a deschis 12 magazine in orase mari din toata lumea, in speranta de a imita succesul magazinelor deschise de Apple, care au ajutat producatorul iPod-ului sa-si creasca imaginea de brand premium. "Inchiderea magazinelor confirma o schimbare radicala a strategiei firmei Nokia, cel putin pe segmentul de retail. Firma nu a reusit sa imite succesul companiei Apple", a declarat Ben Wood, director de cercetare al companiei britanice de consultanta CCS. Brand-ul Nokia este unul din cele mai valoroase branduri la nivel global datorita pozitiei stabile si puternice pe pietele emergente, insa e mult mai putin cunoscut in Statele Unite, a adaugat el. "Nokia nu are motiv sa-si deschida magazine mari, costa prea mult comparativ cu valoarea pe care o creaza", a declarat John Strand, director general al firmei daneze de consultanta Strand Consult. "Magazinele mari, principale, sunt importante in industria modei. Apple reprezinta o moda. Nokia reprezinta industria electronice de larg consum", a adaugat el. Apple a lansat lantul de magazine in urma cu 8 ani, iar in prezent compania are peste 270 de magazine in lume. Microsoft si-a deschis primul magazin in Arizona.
Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, va inchide cele doua magazine pe care le detine in Statele Unite, din cauza faptului ca strategia companiei de a deschide magazine bazate doar pe numele brand-ului, nu este profitabil